joi, 10 ianuarie 2008

ce am facut pe 2007







- ...catva sport, dupa doi ani pe bara...

- am descoperit noul film american cu low budget de pe coasta de vest cu LITTLE MISS SUNSHINE. In faţa cerinţei implacabile de success a societăţii contemporane, filmul sugerează o altă variantă: succesul înseamnă să reuşeşti a rămâne tu-însuţi, să supravieţuieşti cu tenacitate şi să poţi conta pe cineva. Filmul ne arată cât de greu este să fii adolescent, cât de greu este să ţii o familie unită, cât de dificil este să te afirmi pe piaţa muncii susţinându-ţi propriile idei, cât este de greu să trăieşti cu amarul bătrâneţii, cât este de greu să fii diferit, în toate sensurile posibile. Cei doi regizori dovedesc că ştiu să pună în scenă o familie de loseri, şi o fac cu atât de mult gust şi delicateţe încât ies învingători, dăruindu-ne o perlă strălucitoare în această întunecată mare de producţii triste şi inutile….


- Am iubit LOST 3 downloadat in inhalatii zilnice, GREY'sANATOMY in preview tot de pe net, am descoperit misoginismul high class din CALIFORNICATION...


- Makine-uri si Bukowski-uri ca-n vremurile pasionale de "dinainte" de maternitate. Bukowski- ca un croşeu în stomac. Nici o concesie, nici o doză de lirism patetic. Iubire, sex, durere, alcool, supradoze... makine- "Femeia care astepta", "Muzica unei vieti", "Testamentul francez", "Pe malul fluviului Amur", dar mai cu seama "L'Amour Humain"(IUBIREA OMENEASCA), cel mai nou si mai tulburator gest literar al lui...Personajul central, Elias, solitar si unic, ramane aproape stupefiat cand face o constatare pe cat de simpla, pe atat de dramatica: in toate confruntarile ideologice, ca si in toate razboaiele purtate in numele idealurilor sacre, dragostea nu exista!!!!! Fara dragostea pe care o nutrea pentru femeia aceea, pe care nu a avut-o niciodata, viata nu ar fi fost decat o noapte fara sfarsit, in padurile din Lunda Norte, la granita dintre Angola si Zair. Magia Africii este aci anulata de oroarea zilnica, unde Istoria se joaca mai intai ca drama, iar apoi se repeta intr-o comedie bufa. Chiar si mica noastra istorie personala...

2 comentarii:

nume spunea...

Ultima de Makine imi e necunoscuta; dar celelalte mi-au picat si mie bine. Recomand "Crima Olgai Arbelina" - o poezie de la un capat la altul.

giulikkk spunea...

a, da, scuze, dupa aia mi-am dat seama ca inca e la tradus, eu am primit-o cadou de Craciunul trecut...Vine in curand in librarii si la noi! Ma bucur enorm sa vad ca Makine are adepti si la noi, unde machismul general ar putea da cativa pasi in spate in fata unei scriituri a priori "romantica"...Ceea ce nu este, pana la capat! MINUNAT!!!!!!!!!!